מה הופך באנר יפה לבאנר עובד?

נתקלתי לא מעט בתפיסה שגויה שבאנר צריך להיות 'יפה ו'מעוצב' בשביל שיעבוד
אז אמנם עיצוב טוב הוא חשוב ממש ולא צריך לזלזל בו, אבל יש עוד כמה פרמטרים שגורמים לבאנר לעבוד כמו שצריך.
וכשאני אומרת לעבוד – אני מתכוונת לבאנר עם אחוזי המרה גבוהים. (אחוז המרה= אחוז האנשים שנחשפו לבאנר וביצעו את הרכישה / ההורדה/ הפעולה שאותה מפרסמים)
 

משחקים איתי בנחש מי אבל כבר עברתי את גיל 5

באנר הוא לא משחק נחש מי. באנר צריך לספר לצופה איזה שרות הוא יקבל אם הוא ילחץ עליו, באנר צריך לרמוז לצופה על המוצר. 
ויש לזה כמה סיבות- 
א. כשאנחנו גורמים לגולש ללחוץ על באנר עם שרות שהוא לא צריך הוא קצת 'יכעס' עלינו. כשאנשים לוחצים על באנר הם מרגישים שהם מבצעים פעולה משמעותית, ואם גירינו אותם עם באנר והתוכן בדף נחיתה לא תואם הגולש יצא מתוסכל וזה משהו שאנחנו ממש לא רוצים
ב. בחלק מהמדיות התשלום הוא גם עבור הקלקה, ואין לנו שום עניין שילחצו על הבאנר גולשים שהם לא קהל היעד של הבאנר. אנחנו רוצים 'לצבוע' בדף הנחיתה רק לקוחות פוטנציאליים ולא את כל עם ישראל.
היתרון המרכזי בדיגיטל שהוא לחשוף את הבאנר רק למשתמשים רלוונטים נאבד כשתוכן הבאנר הוא בסגנון: כדאי לך ללחוץ פה/ תלחץ פה ואתה מסודר כלכלית/ אם תלחץ פה תפטר מכל הבעיות שלך. ובאנרים מסוג כזה מעידים על חוסר הבנה בסיסי בדיגיטל של היוצרים אותם. 
באנר טוב מעביר את הערך של המוצר, בלי יותר מדי פרטים כי בדרך כלל השטח מוגבל, פרטים נוספים יהיו בדף הנחיתה. 
צריך לזכור שבאנר הוא פשוט תחילה של תהליך, ואין לנו שום עניין להכניס לתהליך אנשים שלא מעוניינים במוצר או בשרות אותו אנחנו מספקים.

דברו איתי קצר וברור

באנר אף פעם לא יהיה ארוך. 

אנשים רואים באנר תוך כדי שהם עושים פעולה אחרת: קוראים בחדשות / צופים בפורום / כותבים הודעה ועוד, המטרה שלנו היא ללכוד את תשומת הלב שלהם, אבל לא לתת להם להתייבש עד שמגיע המסר, כי בדרך כזו נאבד אחוז גבוה מהצופים.  

בדרך כלל באנר יהיה מורכב מסצנה ראשונה, בה נעלה את הבעיה / נשאל שאלה,

סצנה שניה – בה נציע את הפיתרון / נענה תשובה

ובסצנה השלישית נכניס כפתור שיגרה ללחוץ לקבלת פרטים נוספים ולמעבר לדף הנחיתה

כמובן אלו כללי אצבע וצריך לבדוק אותם לפי העניין, אבל באנר ארוך מזה בדרך כלל מאבד את האפקטיביות שלו. אנשים בדיגיטל לא במצב של ריכוז מלא, ולכן רצף של תמונות או של טקסטים יוריד את הרצון להבין במה מדובר.

מוזיקה בלי תווים

באנר טוב דומה למוזיקה טובה. יהיה בו קצב, תהיה הרמוניה. אורך הסצנות יהיה דומה, ואם נרצה להאריך את הסצנה האחרונה בשביל לתת יותר נוכחות לכפתור אז נאריך אותו באוותו יחס.

בבאנר נכון תהיה חזרתיות בתנועה, מה שיכניס ל'מסגרת' ויתן אופי לתוכן ולמותג. 

הבנתי, מה עושים הלאה?

מהו האלמנט החשוב ביותר בבאנר?

ובכן, לא מפתיע – הכפתור!

כשיש כפתור בצורה קונבנציונאלית, שנראה כמו כפתור ומרגיש כמו כפתור, פסיכולוגית זה יגרה אותנו ללחוץ. אם אין כפתור, הרבה מהצופים לא יבינו מה עליהם לעשות עם המידע אליו הם נחשפו עכשיו. 

אין לכם מושג כמה ערך יש לכפתור הפשוט הזה. הוא מתרגם את כל המסר לפעולה! צופה שרואה את הבאנר מחכה לרמז הזה בשביל להבין מה עליו לעשות הלאה. אל תוותרו עליו, אל תתחכמו איתו. כפתור פשוט, בעיצוב פשוט וסטנדרטי, עם טקסט ברור ומובן ואפילו חץ. כפתור שעומד יציב במקום ולא נעלם או מהבהב. הוא ה'עוגן' של הבאנר. הוא מספיק חשוב בשביל לקבל את המקום שלו ולא להדחס בפינה.

הרשמו עכשיו לקורס הדיגיטלי המקיף בעברית, על יצירת באנרים ותוכן מסוג HTML5 בתוכנת אנימייט.

כל הסודות, כל הטיפים, כל הכללים וכל ההמלצות

אצלכם במחשב בלחיצת כפתור >